Sébastien Poulet-Mathis

Paris

Software craft

Écrit par Cyrille Martraire, Arnaud Thiéfaine, Dorra Bartaguiz, Fabien Hiegel, Houssam Fakih


Craft
3

Le software craft (ou craftmanship) est une approche du développement logiciel qui met l’accent sur les bonnes pratiques et les compétences de codage des développeurs. L’objectif est d’accroître la qualité du logiciel produit non seulement au niveau fonctionnel, mais aussi en termes de fiabilité ...


The Software Craftsman (en)

Écrit par Sandro Mancuso


Bonnes pratiques
Carrière
0

"After many decades - and even more methodologies - software projects are still failing. Why? Managers see software development as a production line. Companies don't know how to manage software projects and hire good developers. Many developers still behave like factory workers, providing terribl...


The Pragmatic Programmer (en)

Écrit par David Hurst Thomas, Andrew Hunt


Bonnes pratiques
2

Using anecdotes, analogies, examples and parables, this user-friendly guide offers techniques for getting any programming job done effectively, and can help any programmer improve skills, no matter what level. Incorporates today's top languages, including Java, C, C++, and Perl.


BDD in Action (en)

Écrit par John Ferguson Smart


Bonnes pratiques
Craft
TDD
2

Summary BDD in Action teaches you the Behavior-Driven Development model and shows you how to integrate it into your existing development process. First you'll learn how to apply BDD to requirements analysis to define features that focus your development efforts on underlying business goals. Then,...


Test-driven Development (en)

Écrit par Kent Beck


TDD
14

Write clean code that works with the help of this groundbreaking software method. Example-driven teaching is the basis of Beck's step-by-step instruction that will have readers using TDD to further their projects.


Working Effectively with Legacy Code (en)

Écrit par Michael C. Feathers


Code
TDD
11

Preface Do you remember the first program you wrote? I remember mine. It was a little graphics program I wrote on an early PC. I started programming later than most of my friends. Sure, I'd seen computers when I was a kid. I remember being really impressed by a minicomputer I once saw in an offic...


Patterns, Principles, and Practices of Domain-Driven Design (en)

Écrit par Scott Millett, Nick Tune


DDD
1

Methods for managing complex software construction following the practices, principles and patterns of Domain-Driven Design with code examples in C# This book presents the philosophy of Domain-Driven Design (DDD) in a down-to-earth and practical manner for experienced developers building applicat...


Domain-driven Design (en)

Écrit par Eric Evans


DDD
7

Describes ways to incorporate domain modeling into software development. The software development community widely acknowledges that domain modeling is central to software design. Through domain models, software developers are able to express rich functionality and translate it into a software...


Design patterns

Écrit par Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra


Design Pattern
12

Si vous souhaitez vous distinguer des développeurs ordinaires et devenir une force de proposition pour les architectures d'applications, vous vous devez de maîtriser les design patterns. Pour cela, rien ne vaut l'expérience de ceux qui ont déjà été confrontés aux mêmes problèmes. Vous profiterez ...


Refactoring

Écrit par Martin Fowler


Clean Code
JavaScript
7

Le refactoring, ou ré-ingénierie du code, est l'opération consistant à retravailler le code source d'un programme de façon à en améliorer la lisibilité et par voie de conséquence la maintenance. Il ne s'agit pas de le compléter ou d'en corriger des bugs, mais d'en améliorer la structure sans en a...


Artisan Développeur utilise des cookies afin de t'offrir les meilleurs services. En poursuivant ta navigation, tu acceptes l’utilisation de cookies. En savoir plus